Mazdy tak jak Hondy czy Toyoty uznawane są za trwałe, porządne samochody. Japońskie auta na polskim rynku od lat cieszą się nieposzlakowaną opinią. Mazda 6 II generacji to samochód poniekąd solidny jednak silniki bywają problematyczne.
Mazda 6 której premiera miała miejsce w 2002 roku to następca solidnej ale i nudnej Mazdy 626. Premiera Mazdy 6 była zwrotem w kierunku tych kierowców, dla których wygląd samochodu jest ważnym czynnikiem przy wyborze. W 2008 roku Mazda zaprezentowała drugą generację modelu 6, która była jeszcze ładniejsza od poprzedniej. Produkcja Mazdy 6 drugiej generacji zakończyła się w 2012 roku i jest to obecnie samochód cieszący się ogromną popularnością na rynku wtórnym.
W 2010 roku Mazda 6 II została poddana delikatnemu faceliftingowi, w wyniku którego zmieniona został między innymi przedni zderzak oraz wnętrze. Mechanicznie samochód pozostał bez zmian.
Wnętrze samochodu jest solidne i dobrze zaprojektowane. W środku Mazdy 6 II czekają na nas wygodne fotele oraz bogate, funkcjonalne wyposażenie. Wygląd deski rozdzielczej przetrwał próbę czasu i sprawia wrażenie nowoczesnego do dnia dzisiejszego.
Typowe usterki
Silnik 2.0 CD charakteryzuje się bezawaryjnością do przebiegu w granicach 200 tysięcy kilometrów. Po przekroczeniu tego progu możemy nastawić się na ogromne wydatki, ponieważ ceny części zamiennych bywają niedorzecznie wysokie.
W powyższym motorze bardzo często dochodzi do zapchania kanałów smarowano lub smoka olejowego. Nie do końca jest to wada konstrukcyjna, winę za taki stan rzeczy ponosi również wydłużony do 20 tys. km resus oleju silnikowego.
Układ wtryskowy to kolejny problem z którym możemy się spotkać. Trwałość wtryskiwaczy mieści się co prawda w normie natomiast kłopotliwe bywają podkładki, które należy regularnie wymieniać. Objawem złej pracy wtryskiwaczy jest nierównomierna praca silnika, co zdarza się dość często w tym modelu.
Kolejnym podzespołem którego wymiana może okazać się konieczna w samochodzie z wyższym przebiegiem a do tego bardzo droga jest koło dwumasowe Mazda 6. Egzemplarze dostępne na rynku wtórnym mają zazwyczaj wysokie przebiegi, zwłaszcza dotyczy to silników diesla, w związku z czym koło dwumasowe Mazda 6 może wymagać wymiany. Ceny oryginalnych części w ASO do tego modelu w dalszym ciągu są horrendalnie wysokie a najlepszym rozwiązaniem dla jego użytkowników jest zapoznanie się z rynkiem części zamiennych. Również w przypadku koła dwumasowego Mazda 6 warto części kupić samodzielnie np. w sklepie internetowym.
