Volkswagen Passat szóstej generacji produkowany był od 2005 do 2010 roku. Samochód oferowany był w szerokiej gamie silników, zarówno benzynowych jak i wolnossących. Najbardziej godnymi polecenia jednostkami są ekonomiczne 1.6 TDI oraz 1.9 TDI a także cechujące się niską awaryjnością 2.0 FSI i 2.0 TDI CR.
Najstarsze, dostępne na rynku wtórnym egzemplarze są głównie wyposażone w dwulitrowy, 140-konny silnik wysokoprężny. Często spotykane są również 2.0 FSI/150 KM i 1.9 TDI/105 KM. Ten ostatni cechuje się stosunkowo niską awaryjnością i jest dobrym wyborem dla osób, którym nie zależy na szczególnie wysokiej mocy.
Volkswagen Passat B6 – nowoczesny, komfortowy i problematyczny
Częstą usterką występującą w Volkswagenie Passacie B6 jest awaria elektronicznej blokady kolumny kierowniczej, koszt nowej to około 400 zł. Częstym problemem są też usterki systemu doświetlania zakrętów, spowodowane uszkodzeniem modułu. Naprawa jest dosyć droga, w zależności od tego czy zmuszeni będziemy kupić całą lampę czy wystarczy wymiana modułu, jej koszt kształtuje się między 1200 a 2500 zł. Szósta generacja Passata bywa trapiona korozją, szczególnie na drzwiach oraz tylnej klapie, szczególnie w wersji kombi.
Zaletą Passata B6 jest jego przestronne wnętrze, zarówno z przodu jak i z tyłu. Samochód umożliwia komfortową podróż czterem osobom dorosłym i dziecku, a bagażnik w wersji sedan ma pojemność aż 565 litrów. Oznacza to że bez rozkładania foteli jest mniejszy tylko o 38 litrów od kombi. Wykończenie wnętrza sprawia raczej pozytywne wrażenie, jakość materiałów jest dosyć wysoka, aczkolwiek zdarzają się egzemplarze z trzeszczącymi na wybojach plastikami. Fotele są wygodne a tapicerka miękka, dobrej jakości.
Silniki 2,0 TDI oferowane były w wersjach o mocy 140 KM oraz 170 KM, co dziwne to te słabsze jednostki cechują się wyższą awaryjnością, ze względu na zamontowany w nich osprzęt. Częstymi problemami występującymi w tych silnikach są awarie pomp oleju, które w konsekwencji uszkadzały turbosprężarki oraz pękające głowice, których naprawy są niezwykle kosztowne. Drogie w wymianie może okazać się również koło dwumasowe Passat B6.
